Tuesday 11 November 2014

BB Magic Liquid Foundation

BB Magic Liquid Foundation

BB Magic Liquid Foundation
Product Code: BB Liquid Vasia
Availability: In Stock
Price: RM25.00 
Reseller RM19.00 
Qty:       - OR -   Add to Wish List
Add to Compare
Description Reviews (0)
Tampil lebih anggun dengan mudah dan pantas dengan BB Magic Liquid Foundation yang membantu melindungi kulit daripada sinaran ultraungu (UV), mengurangkan kesan cela seperti kedutan dan parut jerawat di samping mengekalkan kelembapan dan keanjalan kulit wajah anda.

KHASIAT BB MAGIC LIQUID

  • Menggebukan kulit
  • Melindungi kulit daripada pencemaran dan sinaran ultraungu (UV)
  • Mengurangkan cela pada wajah
  • Mengurangkan kesan kedutan dan garis-garis halus
  • Meningkatkan keanjalan dan kehalusan kulit
  • Mencegah daripada kerosakan sel
  • Tidak menyumbat pori-pori kulit
  • Tidak mengandunggi bahan pengawet

KANDUNGAN BB MAGIC LIQUID

Talc:  Talc atau talkum merupakan bahan mineral metamorfik yang terdiri daripada magnesium silikat yang terhidrat dan sering digunakan dalam pelbagai jenis industri seperti industri makanan, farmaseutikal dan kosmetik. Talc berupaya menyerap kelembapan di samping mengurangkan iritasi kulit yang disebabkan oleh peluh yang berlebihan.
Cyclomethicone: Cyclomethicone adalah sejenis cecair yang bebas dari alkohol yang berfungsi sebagai bahan pelarut yang lembut dan tidak mengganggu keselesaan kulit.
Capyrylic/Capric Triglyceride: Gabungan triester yang terhasil dari asid lemak minyak kelapa dan glycerin ini mampu menyerap ke dalam lapisan sekaligus berkesan untuk mengekalkan kelembapan kulit. Ia juga bersifat antioksidan yang berupaya mencegah daripada kerosakan sel di samping membantu menggalakkan fungsi vitamin, pigmen, dan bahan aktif lain di dalam sesuatu produk.
Minyak Kelapa (Cocos Nucifera): Minyak kelapa berupaya melembutkan kulit yang kasar dan kering serta mampu menanggalkan kesan mekap dengan berkesan. Ia juga berperanan untuk melembap dan menyerikan lagi kulit wajah. Selain itu, masalah yang berkaitan dengan kulit seperti kulit sensitif, jerawat mahupun luka dan calar pada kulit juga dapat diatasi dengan menggunakan minyak kelapa.
Titanium Dioksida: Sebatian sintetik yang turut dipanggil titania ini mudah menyerap ke dalam kulit dan berperanan menambah warna pada sesuatu produk serta melindungi kulit daripada sinaran matahari dan ultraungu.
Aluminium Starch Octenylsuccinate: Ia merupakan karbohidrat kompleks yang terhasil daripada tumbuhan dan bertindak menggalakkan fungsi SPF untuk melindungi kulit daripada sinaran ultraungu.
Polyglyceryl-3 Diisostearate: Polyglyceryl-3 Diisostearate adalah sejenis sebatian hidroksi yang berfungsi sebagai bahan penstabil untuk kosmetik di samping berperanan sebagai bahan pelembap.
Tocopheryl Acetate: Sebatian ini turut dipanggil Vitamin E acetate, dan berfungsi sebagai antioksida yang berperanan melindungi tisu kulit daripada kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas yang boleh merosakkan kulit. Tocopheryl Acetate juga mampu mencegah penuaan kulit, mengatasi radang kulit serta memperbaiki struktur kulit.
Ethylhexyl Methoxycinnamate: Turut dipanggil Octyl Methoxycinnamate, Penggunaan utamanya adalah dalam suncreens dan kosmetik lain untuk menyerap UV-B sinar dari matahari, melindungi kulit daripada kerosakan. Ia juga digunakan untuk mengurangkan kemunculan parut.
Ethylhexyl Stearate: Ethylhexyl Stearate yang juga dikenali sebagai Octyl Stearate ini terhasil daripada minyak sayuran dan berfungsi sebagai bahan pelarut di samping berupaya mengekalkan kelembapan kulit.
BHT (Butylhydroxytoluene): BHT adalah sejenis sebatian organik yang mempunyai sifat antioksidan yang berupaya menentang radikal bebas dan penuaan kulit.
Methylparaben: Sebatian yang turut dipanggil Methyl-4-hydroxybenzoate ini juga merupakan bahan pengawet yang berperanan untuk membasmi mikrobiotik.
Propylparaben: Ia merupakan sebatian organik yang sering terkandung dalam tumbuhan yang berperanan sebagai bahan pengawet dan bertindak sebagai anti-kulat.

CARA PENGGUNAAN BB MAGIC LIQUID

  1. Putar dan oleskan pada wajah
  2. Ratakan dengan berus ke seluruh wajah
Kandungan  : 100gm

No comments:

Post a Comment